fbpx

Vienas iš būdų tobulėti – tai korporacijų steigiamos mažmeninės prekybos inovacijų laboratorijos.

Verslui persikeliant į el. erdvę, populiarėjant el. komercijai, tradicinės prekybos vietos – fizinės parduotuvės – taip pat keičiasi.

Ikea, gerai žinomo Švedijos baldų gamintojo, pristatinėti turbūt nė nereikia. Space 10, Ikea tyrimų centras ir parodų erdvė, buvo įkurtas  2015 m. Kopenhagos priemiestyje.

Kokia yra Apple veiklos specifika sveikatos priežiūros sistemoje?

Visame pasaulyje, stambiausi mažmeninės prekybos rinkos dalyviai – tiek gamintojai, tiek prekybos tinklai – siekia naujų galimybių užmegzti ir palaikyti artimesnį kontaktą su vartotojais. Verslui persikeliant į el. erdvę, populiarėjant el. komercijai, tradicinės prekybos vietos – fizinės parduotuvės – taip pat keičiasi.

Prekybininkai ieško būdų, kaip užmegzti efektyvesnį ryšį su vartotoju, tapti patrauklesniais, optimizuoti esamus resursus ar tiesiog neįstrigti kur nors XX a. pabaigoje.

Peržvelkime keletą žinomiausių tokio tipo laboratorijų ir tai, kuo jose užsiimama.

  1. IKEA – Space 10

Ikea, gerai žinomo Švedijos baldų gamintojo, pristatinėti turbūt nė nereikia. Space 10, Ikea tyrimų centras ir parodų erdvė, buvo įkurtas  2015 m. Kopenhagos priemiestyje. Čia suburiami žmonės, dirbantys meno, dizaino ir technologijų srityje, organizuojami renginiai, parodos, dirbtuvės ir kuriami nauji produktai.

Vienas žinomiausių jų projektų – tai Space on Wheels, kuriame analizuojama autonomiškų bepiločių automobilių panaudojimo galimybės ir šių technologijų poveikis kitoms žmogaus gyvenimo sritims.

  1. CVS Digital – Innovation Lab

CVS yra žinomas vaistinių tinklas Jungtinėse Valstijose. CVS Digital Innovation Lab (Skaitmeninių inovacijų laboratorija) buvo įsteigta 2015 m. Laboratorijoje sukurta sistema, primenanti vartotojams apie vaistų vartojimą ar būsimą apsilankymą vaistinėje, taip pat įvairios programos, leidžiančios naudotis mobiliuoju telefonu kaip diagnozavimo įrankiu. Laboratorijos sukurta trumpųjų žinučių sistema naudojosi daugiau nei 40 mln žmonių, o ši sistema leido ženkliai sumažinti tiesioginių skambučių į vaistines skaičių.

  1. Walmart – Walmart Labs

Walmart mažmeninės prekybos tinklui priklausanti Walmart Labs (Walmarto laboratorija) kol kas savo didžiausiu laimėjimu laiko optimizuoti prekių surinkimo maršrutus. Tai leido efektyviau vykdyti e užsakymams, sutaupyti daug laiko ir sumažinti klaidų skaičių.

  1. Sephora – Sephora Innovation Lab

Sephora – populiarus kosmetikos priemonėmis prekiaujančių parduotuvių tinklas Junginėse Valstijose. Jam priklausanti Sephora Innovation Lab (Sephora Inovacijų laboratorija) buvo įsteigta 2015 m. Laboratorijoje sukurta papildytosios realybės (augmented reality) programa Sephora Virtual Artist. Ši programa leidžia parduotuvės lankytojams virtuliai – nenaudojant fizinių tęsterių –  išbandyti lūpdažius bei akių šešėlius prieš juos įsigyjant. Nuo programos sukūrimo, ja buvo pasinaudota dagiau nei 9 mln kartų.

  1. Tesco – Tesco Labs

Tesco, Didžiojoje Britanijoje įsikūręs tarptautinis prekybos tinklas, 2014 m įkūrė Tesco Labs (Tesco Laboratorija). Bendradarbiaujant su Google Home, laboratorijoje buvo sukurta programa, leidžianti vartotojams apsipirkti internete, naudojantis balsu.

  1. Nike – Innovation Kitchen

Nike, plačiai žinomas sportinės aprangos ir avalynės gamintojas, įkūrė laboratoriją, pavadintą Innovation Kitchen (Inovacijų virtuvė). 2016 m. šioje laboratorijoje buvo sukurtas ypatingas sportinių batelių modelis – Hyper Adapt Sneakers – taip vadinami sportiniai bateliai su savaime užsirišančiais batraiščiais. Iš tiesų tai nėra ore besiplaikstantys batraiščiai, kurie vienu mygtuko paspaudimu, susivarsto ir užsiriša – batų raišteliai, priklausomai nuo aptempimo, tiesiog susivarsto tampriau arba, atitinkamai, atsilaisvina.

  1. Pepsico – Design and Innovation Labs

Pepsico Dizaino ir Inovacijų laboratorija buvo įkurta 2012. Šioje laboratorijoje buvo sukurtas išmanusis gėrimų aparatas Pepsi Spire. Naudodamiesi šiuo aparatu, vartotojai gali susikurti kokią tik nori gėrimų kombinaciją –galimi net 1000 variantų, sudaryti iš pačių įvairiausių skonių. Dar daugiau, išmanusis gėrimų aparatas atsimena kiekvieno vartotojo preferencijas

  1. Nestle – Henri@Nestle

Nestle – pasaulyje gerai žinomas maisto produktų ir gėrimų gamintojas. Nestle laboratorija Henri@Nestle buvo įkurta 2015m. čia sukurtas KitKat tvarios plėtros projektas (KitKat Sustainability Project) leido vartotojams aktyvia įsitraukti vykdant Nestlé Cocoa Plan programą. CocoaPlan programa buvo siekiama gerinti kakavos augintojų gyvenimo sąlygas. KitKat tvarios plėtros projektas leido vartotojams ne tik paaukoti pinigus, bet taip – sekti jų judėjimą bei nuspręsti, kam konkrečiai jie bus skirti ir kaip jie bus panaudojami. Tokiu būdu, mažiau nei per mėnesį buvo surinkta £16,500 suma.

  1. Colgate Palmolive — Continuous Innovation

Colgate Palmolive – gerai žinomas namų apyvokos ir higienos priemonių gamintojas. Šios kompanijos laboratorijoje Continuous Innovation (Nesibaigiančios inovacijos) užpatentuota speciali audinių greito džiuvimo technologija. Visa esmė – specialiuose audinių kondicionieriuose. Su jais perskalavus skalbinius, audinių džiūvimo laikas gerokai sutrumpėja. Šis išradimas buvo padarytas po to, kai vartotojai, neturintys džiovyklių, pranešė patiriantys nepatogumų dėl ilgo audinių ir drabužių džiuvimo laiko.

  1. Sainsbury’s — Sainsbury’s Digital

Sainsbury‘s yra antras pagal dydį parduotuvių tinklas Jungtinėje Karalystėje. Sainsbury‘s Digital laboratorijoje buvo sukurta The SmartShop (Išmaniojo apsipirkimo) mobilioji programa. Naudodamiesi šia programa, pirkėjai gali tiesiog skenuoti pasirinktas prekes, susidėti jas į vežimėlį ir … paprasčiausiai išeiti pro duris. Šiuo metu programa yra testuojama keliose pasirinktose parduotuvėse.

Teigiama, kad IT technologijos sparčiai keičia mažmeninės prekybos sektorių.

Visų pirma, el.komercija atsiranda kap alternatyva tradiciniam apsipirkimui bei vaikščiojimui po parduotuvės. Antra  – skaitmeninės technologijos verčia įprastines, tradicines parduotuves keistis ir šitaip „nutrina“ ribas tarp el.komercijos ir įprastinės, tradicinės mažmenos.


Contact us